City, Liverpool berkongsi mata apabila Kane menyertai kelab 150

Kevin De Bruyne gagal melakukan sepakan penalti ketika Manchester City mensia-siakan peluang untuk menutup jurang di Liverpool pada hari Ahad sementara Tottenham Harry Kane meraikan bergabung dengan kelab Liga Perdana 150.

Kemenangan di Etihad akan membawa The Reds ke puncak tetapi pertempuran antara dua kekuatan dominan musim terakhir berakhir 1-1.

Itu bermakna Leicester melonjak ke posisi teratas setelah melonjak Spurs, yang mengalahkan West Brom 1-0, setelah menang 1-0 sendiri di kandang Wolves.

Pada awal malam, Aston Villa memukul Arsenal 3-0, mengutuk anak buah Mikel Arteta atas kekalahan keempat mereka dalam enam perlawanan liga

Vardy menjaringkan gol penentu dari tempat penalti pada minit ke-15 – setelah pemeriksaan VAR – setelah Wolves Max Kilman mengendalikan hantaran lintang Dennis Praet di kawasan itu.

Dia terlepas sepakan penalti lain pada separuh masa pertama tetapi pasukan Brendan Rodgers bertahan untuk merebut ketiga-tiga mata.

“Kami tidak boleh meminta permulaan yang lebih baik,” kata Rodgers, yang pasukannya pergi ke Liverpool selepas rehat antarabangsa

“Saya selalu mengatakan bahawa kegagalan adalah belajar dan jika ada yang mengatakan bahawa kita tidak masuk ke Liga Juara-Juara musim lalu gagal, OK. Bagi kita ini adalah tentang belajar dan berkembang.”

Aston Villa, yang naik ke tempat keenam setelah menang menentang Arsenal, mendahului Emirates ketika Bukayo Saka berubah menjadi jaringan sendiri.

Dua gol dari Ollie Watkins pada babak kedua meletakkan permainan di luar Arsenal, menyebabkan Arteta kecewa dengan persembahan pasukannya.

“Kami tampil di bawah standard kami dan saya harus mengatakan ini adalah pertama kalinya saya melihat kami bermain dan kami bukan pasukan,” katanya kepada BBC.

“Saya mengambil tanggungjawab sepenuhnya. Kami tidak bermula dengan cukup baik, kami berjaya melepaskan VAR untuk situasi offside tetapi kami kehilangan semua perlumbaan, duel dan kami ceroboh.”

Related posts