Penampilan pertama Ashleigh Barty di luar negara sejak wabak itu

MIAMI: Pemain nombor satu dunia Ashleigh Barty sedang bersiap untuk menghabiskan sisa musim ini di jalan raya ketika dia bersiap untuk mempertahankan gelaran Terbuka Miami minggu ini dalam penampilan pertamanya di luar negara sejak wabak itu.

Pemain berusia 24 tahun dari Queensland itu memilih untuk tidak melakukan perjalanan ke luar Australia setelah Jelajah WTA disambung tahun lalu, melewatkan Terbuka AS dan Terbuka Perancis yang dijadualkan semula di Roland Garros pada bulan September.

The Aussie mendapat rasa perjalanan antarabangsa pada zaman coronavirus ketika perjalanannya ke Amerika Syarikat akhirnya memakan masa hampir 50 jam.

“Itu panjang,” kata Barty Selasa. “Itu kira-kira 48 jam dari pintu ke pintu. Kami mempunyai pembatalan penerbangan yang meninggalkan Australia, pembatalan penerbangan lain ketika kami sampai di LA. Ini agak menggeliat.

Padang wanita di Miami kehilangan nama bintang pada hari Ahad ketika Serena Williams menarik diri dari kejohanan ketika dia pulih dari pembedahan mulut.

Related posts