Bos Man City, Guardiola menandatangani kontrak baru

Pep Guardiola telah mengakhiri spekulasi mengenai masa depan Manchester City setelah menandatangani perpanjangan kontrak dua tahun baru pada hari Khamis.

Guardiola dijangkakan di luar kontrak pada akhir musim ini dan telah diberitahu bahawa pemain Sepanyol itu mungkin siap meninggalkan City. Tetapi pemain berusia 49 tahun itu sekarang telah bersetuju untuk tinggal di Stadium Etihad sehingga sekurang-kurangnya 2023.

“Manchester City dengan senang hati mengumumkan bahawa Pep Guardiola telah menandatangani perjanjian dua tahun baru dengan kelab itu,” kata satu pernyataan di laman web City.

Bekas bos Barcelona dan Bayern Munich Guardiola berada di pertengahan kempen kelima dengan Liga Perdana dan kesepakatan barunya akan memperpanjang masa yang paling lama tinggal di mana-mana kelab.

Dia telah memenangi dua gelaran Liga Perdana Inggeris, tiga Piala Liga dan Piala FA bersama City, walaupun memenangi mahkota Liga Juara-Juara pertama kelab itu terbukti sukar dicapai setakat ini.

“Sejak saya tiba di Manchester City, saya merasa sangat dialu-alukan di kelab dan di bandar itu sendiri – dari pemain, kakitangan, penyokong, orang-orang Manchester dan ketua dan pemiliknya,” kata Guardiola.

“Sejak itu kami telah mencapai banyak kejayaan bersama, menjaringkan gol, memenangi permainan dan piala, dan kami semua sangat bangga dengan kejayaan itu.

“Mempunyai sokongan seperti itu adalah perkara terbaik yang dapat dimiliki oleh pengurus. Saya mempunyai semua yang saya mahukan untuk melakukan tugas saya dengan baik dan saya merasa rendah hati dengan keyakinan pemilik, ketua, Ferran (Soriano) dan Txiki (Begiristain)

ditunjukkan dalam diri saya untuk meneruskan dua tahun lagi selepas musim ini.

“Cabaran bagi kami adalah untuk terus meningkat dan berkembang dan saya sangat gembira dapat membantu Manchester City melakukannya.”

Related posts