Spurs ‘gembira’ dengan pemulihan Kane, kata Pochettino

Tottenham Hotspur ‘gembira’ dengan proses pemulihan Harry Kane berikutan kecederaan pergelangan kaki tetapi pengurus Mauricio Pochettino tidak tahu apakah dia akan kembali beraksi lebih awal dari jadual.

Kapten England itu diketepikan hingga awal March setelah mengalami kerosakan ligamen dalam kekalahan 1-0 oleh Manchester United pada 13 Januari, musim ketiga berturut-turut dia mengalami masalah seperti itu.

Tetapi Kane, yang sebelumnya kembali dari kecederaan lebih cepat daripada yang diramalkan, menaruh harapan agar dia dapat kembali beraksi segera setelah menyiarkan video dirinya di media sosial yang melakukan latihan penting pada sendi.

Adakah itu bermakna dia akan kembali sebelum Mac masih belum dapat dilihat dan Pochettino tidak meletakkan skala waktu ketika bintang Spurs akan bermain lagi.

“Saya tidak dapat memberitahu anda apakah dia lebih awal dari jadwal atau tidak,” kata Pochettino, yang pasukannya menjadi tuan rumah Newcastle pada hari Sabtu.

“Kami menilai dia dari hari ke hari. Dia menunjukkan di media sosialnya bahawa dia kelihatan kuat dan sangat cergas dan sangat sihat, berlari dan melakukan latihan.

“Anda mengenalnya dengan sangat baik, dia sangat kuat dan lelaki yang meletakkan 200 peratus untuk kembali secepat mungkin.”

Spurs, yang akan menilai Son Heung-min setelah latihan pertengahan minggu pada perlawanan pertamanya kembali dari tugas antarabangsa, akan naik ke tempat kedua dan empat mata di belakang pendahulu Liverpool, walaupun mungkin sementara, jika mereka menang pada awal makan tengah hari.

Pochettino, yang pasukannya gagal menambah skuad mereka untuk jendela perpindahan kedua berjalan, berani bermimpi merombak Liverpool dan Manchester City, walaupun dia menggunakan catatan amaran yang biasa.

Dia berkata: “Kami tidak boleh meletakkan alasan bahawa kami bukan pesaing sebenarnya tetapi kami akan mencuba, kami akan bermimpi kerana kami dekat, kami berada di posisi yang sangat baik dan kami akan berusaha dan berjuang hingga akhirnya menjadi setinggi yang kita boleh. ”

Bos Spurs telah melakukan pembalikan yang mengejutkan dan berhasrat untuk menggunakan penyerang Belanda Vincent Janssen, yang tidak bermain untuk kelab utara London sejak Ogos 2017.

Setelah tidak disenaraikan dalam skuad Liga Perdana kelab pada separuh pertama musim ini, dan dipaksa berlatih bersama Bawah 23 tahun, dia diharapkan akan keluar pada jendela perpindahan Januari.

Namun, walaupun ada kaitan dengan beberapa kelab Eropah, Janssen tetap bertahan dan kini Pochettino akan memasukkannya ke dalam skuad pasukan pertamanya.

“Keputusan saya adalah mulai hari ini dia akan terlibat dengan pasukan pertama, berusaha melakukan yang terbaik, cergas dan kompetitif, dan dia akan menjadi satu lagi dalam skuad dan pasukan,” katanya

Related posts